איך להתמודד עם בדידות – בדידות בגיל השלישי

בדידות בגיל מבוגר היא בעיה שכיחה איתה מתמודדים קשישים רבים. זו היא סוגיה מטרידה שאנשים רבים נאלצים להתמודד עמה ככל שהם מתבגרים, בפרט אלו שרוצים להישאר פעילים חברתית וליהנות משנות הזהב שלהם. ישנן דרכים שונות איך להתמודד עם בדידות אצל אנשים מבוגרים. אחת הדרכים להילחם בתופעה היא באמצעות שימוש במדיה חברתית, אולם הנוכחות הווירטואלית איננה תחליף למפגש חברתי ממשי. דרכים אחרות איך להתמודד עם בדידות בגיל מבוגר הן הצטרפות למועדון קשישים, התנדבות בארגונים שונים, או אימוץ תחביבים כמו גינון או סריגה.

טיפים איך להתמודד עם בדידות בגיל השלישי

בדידות יכולה להוביל לתחושות שליליות של חרדה, דימוי עצמי נמוך ודיכאון בגיל השלישי. החדשות הטובות הן שישנן דרכים רבות ושונות להילחם בבדידות חברתית ואף להרחיב מעגלים חברתיים גם בגיל המבוגר. להלן נתייחס למספר דרכים שעשויות לעזור לקשישים איך להתמודד עם בדידות:

  • הצטרפות לקבוצות חברתיות – הצטרפות לקבוצה חברתית חדשה כגון מועדון ברידג' או מועדון שחמט יכולה לתרום להפגת תחושת הבדידות וליצירת חברויות חדשות.
  • שימוש ברשתות חברתיות – רשתות חברתיות וירטואליות אינן תחליף לעולם האמיתי, אבל הן כן יכולות לתרום להפגת תחושת הבדידות על ידי יצירת אינטראקציה עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים בצ'טים ובפורומים.
  • התנדבות בארגונים – הזמן הפנוי בגיל השלישי מאפשר הזדמנות להצטרף לארגון התנדבותי וכך להרחיב את המעגלים החברתיים ולהכיר אנשים חדשים.
  • אימוץ תחביבים חדשים – אימוץ תחביב חדש יכול להחזיר לקשישים את תחושת המסוגלות והאמונה ביכולותיהם. מומלץ לבחור בתחביב המאפשר יצירת אינטראקציה עם אנשים נוספים.
  • יציאה לטיולים – יציאה לטיולים עשויה לתרום רבות לרווחתם של קשישים. זאת מכיוון שבמסגרת טיול ניתן ליהנות מאוויר נקי מחוץ לבית וגם להכיר אנשים חדשים.

מדוע כדאי לבחור בבתי אבות סיעודיים עבור קשישים

בתי אבות סיעודיים יכולים להוות פתרון מצוין עבור קשישים המתמודדים עם בדידות חברתית רבה. זאת מכיוון שבבתי אבות סיעודיים ישנה מסגרת אשר מעניקה לקשישים סל של שירותים ופעילויות חברתיות. קשישים רבים הסובלים מבדידות חברתית אינם מסוגלים לייצר לעצמם מסגרת חברתית נאותה מסיבות שונות. הפעילויות החברתיות הממוסדות מעניקות לכל אדם את האפשרות להשתתף בפעילות חברתית, גם אם הוא מתקשה בכך מסיבה בריאותית, או עקב קושי נפשי. חלק מהפעילויות הללו כוללות למשל ערבי ברידג', משחקי בינגו ושחמט.

אפשרויות המימון של בית אבות סיעודי

ניתן לממן את השהות בבית אבות סיעודי באופן פרטי, או לחליפין לקבל סיוע ממשרד הבריאות. הסיוע במימון סיעוד קשישים בבית אבות סיעודי ממשרד הבריאות כפוף לבדיקת נתונים מקדימה על פי מסמך שנקרא "קוד משרד הבריאות". זהו מסמך המונפק במשרד הבריאות והוא מאפשר סיוע חלקי או מלא במימון השהות בבתי אבות סיעודיים. הזכאות למימון נבחנת בהתאם לקריטריונים של משרד הבריאות, על פי מסמכי התיעוד של מצבו הרפואי של המטופל ועל פי מצבו הסוציו אקונומי.

מדוע מומלץ לבחור בבית אור

רשת בתי אבות סיעודיים בית אור מציעה לדייריה תנאי דיור ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בישראל. החדרים בבית אור הינם חדישים, מרווחים וממוזגים. דיירי המוסדות השונים של בית אור נהנים מריהוט חדיש ומציוד רפואי מתקדם ביותר בחדרם האישי והן בחדרי הטיפול. כל חדר מכיל שירותים ומקלחת ולחצני מצוקה. בנוסף, כל דייר בבתי האבות של בית אור נהנה מתזונה עשירה ומאוזנת, שירותי כביסה וניקיון, שירותי עבודה סוציאלית, פיזיותרפיה ועוד. זאת בנוסף לפעילות חברתית מגוונת ועשירה אשר מותאמת לצרכיהם של הקשישים. אז אם חיפשתם בית אבות סיעודי ברמה גבוהה אשר מציע לדייריו גם פעילות חברתית ענפה, הגעתם למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

/ 5.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל

יצירת קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
אנחנו כאן בשבילך 24/7
אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה? איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן