כמה עולה בית אבות סיעודי

מחירים בית אבות סיעודי

מחיר בית אבות סיעודי מתחיל ב 13,000 ש"ח בחודש, תלוי באיזור ובתנאים נוספים – ראו טבלת מחירים

בית אבות סיעודי במרכז13,000-22,000 שקל בחודש
בית אבות סיעודי בצפון13,000-17,000 שקל בחודש
בית אבות סיעודי בדרום14,000-22,000 שקל בחודש

עם העלייה בתוחלת החיים, עולה גם הצורך בפתרון המספק טיפול, השגחה, ושימור איכות חיים גבוהה ככל הניתן לקשישים הזקוקים לעזרה. התפקוד היומיומי של קשיש סיעודי מחייב השגחה וטיפול, אשר לפעמים אינו יכול להינתן בביתו מסיבות כאלה ואחרות. 

על כן, יותר ויותר משפחות, מעבירות את יקיריהם לבית אבות סיעודי על מנת שיקבלו את הטיפול לו הם זקוקים. עלות בית אבות סיעודי משתנה בהתאם למיקום הגאוגרפי, לתנאים המסופקים, לטיב הפעילויות, לצרכי הקשיש ועוד. 

כשעומדים בפני בחירת בית האבות הסיעודי אליו יגיע יקירכם, יש לבחור את המקום המתאים ביותר לצרכים שלכם ושעומד בתקציב אותו תוכלו להרשות לעצמכם. על כן, במאמר זה נפרט כמה עולה בית אבות סיעודי, מה הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון ואיך ניתן לקבל סיוע במימון בית האבות. 

מחירים בית אבות סיעודי

מהו בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי הינו מוסד המיועד לקשישים אשר עקב מצבם הפיזי או הקוגניטיבי נדרשים להשגחה וטיפול צמודים. מוסדיות אלו מיועדים למי שבמבדקי ה-ADL (מבחן תפקוד יומיומי), נמצאו עונים על הקריטריונים של מצב סיעודי. 

אדם סיעודי הוא אדם אשר אינו יכול לבצע פעולות בסיסיות של חיי היומיום כגון אכילה, שלטה על הסוגרים, התניידת, רחצה וכדומה. בנוסף לכך, גם אדם הסובל מתשישות נפש וירידה משמעותית ביכולות הקוגניטיביות שלו המצריכה השגחה צמודה, מוגדר כאדם סיעודי.

מוסדות סיעודיים אלה, מספקים מעטפת של טיפול צמוד והשגחה לקשיש על מנת לאפשר לו תפקוד תקין לאורך כל שעות היממה. מוסדות אלה מעסיקים אנשי מקצוע רבים כגון מטפלים אשר עברו הכשרה מתאימה, צוות רפואי ועובדים סוציאליים המספקים את המעטפת הנדרשת לטיפול סיעודי. 

בית אבות סיעודי מחירים

מה מחיר בית אבות סיעודי ומהם הפרמטרים המשפיעים על כך

כאמור, בית אבות סיעודי מספק לדייריו תנאים נוחים ההכרחיים לתפקודם. אך גם בין המוסדות השונים ישנו שוני בכמה פרמטרים המשפיעים על מחירם. 

  • מיקום- למיקום בית האבות יש השפעה על מחירו עקב הביקוש הרב שיש למוסדות במיקום מרכזי יותר. על כן מוסדות סיעודיים במרכז הארץ כגון בית אבות סיעודי רמת גן או בית אבות סיעודי בתל אביב, יהיו יקרים יותר ממוסדות בפריפריה. 
  • טיב הפעילויות- אומנם כל מוסד סיעודי מספק פעילויות כאלה ואחרות לדייריו, אך עדיין ישנם הבדלים בטיב הפעילויות, תדירותם, סוג החוגים וכדומה. 
  • צורכי הדייר- לכל דייר יש צורכי טיפול שונים כגון צורך בטיטולים או בתרופות, אשר יכולים להשפיע על מחיר המחייה בבית האבות. 

אפשרות להשתתפות במימון הטיפול הסיעודי

העלויות של בית אבות סיעודי יכולים להידמות כגבוהים בהתחלה, אך יש לדעת כי ניתן לקבל מימון חלקי ואף מלא ממשרד הבריאות, משרד הרווחה ומהביטוח. הודות למימון זה, בהתאם למצב הפיזי והנפשי של הקשיש ולמוסד הסיעודי הרלוונטי, ניתן להעניק מגורים באיכות גבוהה לצד הטיפולים הרפואיים הנדרשים ללא פשרות ובמקביל לחסוך בעלויות החודשיות.

  • מימון ממשרד הבריאות- קשיש סיעודי או תשוש נפש זכאי לסיוע ממשרד הבריאות בדמות קוד גריאטרי (מסמך), סכום המימון ניתן בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של הקשיש ומשפחתו. 
  • מימון מביטוח סיעודי- ביטוח סיעודי אינו נכלל בסל התרופות ועל כן יש לעשות ביטוח אל מול קופות החולים או חברות הביטוח השונות. כשבעל הביטוח הופך לסיעודי, חברת הביטוח או קופות החולים תשתתף במימון הטיפול בהתאם לפוליסה של המבוטח. 

לסיכומו של עניין

כולם רוצים שיקיריהם יקבלו את הטיפול וההשגחה הטובים ביותר קל וחומר כאשר הם במצב סיעודי. לכן, כאשר עומדים בפני ההחלטה באיזה בית אבות סיעודי רוצים לבחור יש לקחת בחשבון את מכלול הפרמטרים העשויים להשפיע על אורך חייו של יקירכם. 

כיום, ניתן לקבל מימון חלקי עד מלא מהביטוח הסיעודי ומקופות החולים וממשרד הבריאות. בכדי למצוא את המקום הטוב ביותר למצבכם, בררו איזה בית אבות הוא המתאים ביותר לצורכי יקירכם וצורכיכם, ובדקו מהם האפשרויות למימון העומדות לכם.

באיזה טווח מחירים עומדים אנשים שמחפשים בית אבות סיעודי במרכז הארץ?

במרכז הארץ המחירים נעים בטווח של 13,000-22,000 ש"ח בחודש

מהם הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת בית אבות סיעודי?

כדאי לקחת בחשבון את המיקום הגאוגרפי, התנאים המסופקים, טיב הפעילויות, צרכי הקשיש ועוד.

מה המרכיבים המשפיעים על עלות בית אבות סיעודי מלבד המיקום הגאוגרפי?

התנאים המסופקים, טיב הפעילויות שמסופקות, וצרכי הקשיש הספציפיים המגיע אל הבית אבות הם חלק מהמרכיבים המשפיעים על העלות.

/ 5.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל

יצירת קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
אנחנו כאן בשבילך 24/7
אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה? איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן