איך לבחור בית אבות סיעודי

בעשורים האחרונים שוק ההיצע של בתי האבות בארץ הולך ומתפתח. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של בתי אבות המותאמים למצבם הרגיש של הקשישים המגיעים אליהם.

במקרים מסוימים המעבר לבית אבות יכול להיות קריטי להמשך חייו של הקשיש. בשונה מהעסקת עובד זר המספק טיפול סיעודי בביתו של הקשיש, בתי אבות סיעודיים מספקים מענה חברתי חשוב ביותר, מספקים שירותי רווחה ענפים ומונגשים לחייהם של קשישים בצורה הנוחה ביותר. 

כיום, בתי אבות סיעודיים מספקים שירותי סעד כוללים עם טיפול אישי, ומספקים סביבה חברתית ופעילויות אשר עוזרות בהפגת הבדידות המאפיינת קשישים רבים. 

ההחלטה לעבור או להעביר את קרובכם לבית אבות יכולה להיות לא פשוטה. במאמר זה נספק לכם את המידע הדרוש בכדי לעזור לכם לדעת איך לבחור בית אבות סיעודי המתאים ביותר לקרובכם. 

מיקום בית האבות

כמו שכתבתנו, בדידות הינה מרכיב משמעותי בחייהם של קשישים רבים. ועל כן, קרבה למשפחה ולאזור המחייה שהורגלו אליו יכול לעזור מאוד בהפגת הבדידות ובהתאקלמות להסדר המגורים החדש. מעבר לבית אבות יכול להיות לא פשוט עבור הקשישים באספקטים רבים והישארות בשכונה או בעיר המוכרים להם יכולה לעזור רבות בהתאקלמות למעבר זה. 

נסו לבחור בית אבות שנמצא באזור מגוריו הישן של הקשיש, כיום ניתן למצוא בתי אבות מעולים בכל רחבי הארץ. בין אם תמצאו בית אבות בכפר סבא או בית אבות בגדרה, חשוב לבחור מיקום נכון אשר יקל את המעבר לקשיש ויעזור לו להפיג את בדידותו. 

בית אבות עם שירותים מתאימים לצרכי הקשיש

ביתי אבות סיעודיים מספקים מסגרת סיעודית הכוללת עזרה מלאה ברוב הפעולות הבסיסיות היומיות. בדקו את גודל החדרים, אילו שירותים ופעילויות חברה מסופקים לדיירי המקום, רמת תחזוקה כללית, האם ישנה חצר או גינה להתאווררות והאם נוח לכם להגיע לביקורים. 

בנוסף לכך  אולי אפילו יותר חשוב ממתקני המקום ומהשירותים המוצעים בו, יש לבחון בקפידה את היחס שהמטופלים מקבלים מצוות בית האבות. כלל הצוות הרפואי, האחים והאחיות, המטפלים ועובדי משק הבית והתחזוקה צריכים לטפל באחריות ובאכפתיות רבה אל כל מטופל ומטופלת. אם הנכם מרגישים שדיירי המקום אינם מקבלים את היחס המתאים להם וכי מתייחסים אליכם רק כאל ארנק שמשלם מדיי חודש- עברו למקום הבא ברשימה. 

רישיון עסק חוקי

חשוב לבדוק בתחילת התהליך מהו רישיון הפעילות של אותו מוסד והאם רישיון זה תואם את השירותים אותם מספק במוסד. ישנם רישיונות שונים לסוגי דיור שונים- דיור מוגן, בית אבות סיעודי או בית אבות לתשושי נפש נדרשים ברישיון ספציפי על מנת להפעיל את המוסד כחוק. מקום שפועל ללא רישיון לא רק שאינו חוקי, אלא כנראה שאינו עומד הקריטריונים הנדרשים בחוק על מנת לספק בטיחות לדיירים ושירות מתאים. 

לסיכום

בחירת בית אבות סיעודי הינה בחירה חשובה שאין לקחת אותה בקלות ראש. בחנו את כל הפרמטרים השונים ומצאו את הבחירה המתאימה לכם ביותר. חשוב לציין כי עלויות המקום ורצון הקשיש (במידה והוא עדיין צלול ויכול לקבל החלטות לבדו) הינם פקטורים חשובים מאוד גם כן בהחלטתכם. 

ישנם סוגים שונים של בתי אבות בכל רחבי הארץ. עשו מחקר מקיף לגבי הדברים החשובים לכם, שמעו המלצות מדיירי המקום ובחרו את המקום המתאים ביותר בשבילכם ובשביל קרובכם. 

/ 5.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל

יצירת קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
אנחנו כאן בשבילך 24/7
אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה? איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן