בית אבות סיעודי – מה זה ולמי זה מתאים?

בית אבות סיעודי הוא מוסד שמספק טיפול רפואי, סיעודי וחברתי לקשישים שאינם יכולים להתמודד עם פעולות היומיום בעצמם וזקוקים לעזרה ולהשגחה צמודה. בית אבות סיעודי מיועד לקשישים שסובלים ממחלות כרוניות, דמנציה, נפילות, פגיעות קוגניטיביות או פיזיות, או כל מצב שמקשה על התמודדות עם החיים הרגילים.

הגדרה של בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי הוא מוסד שמקבל רישיון ממשרד הבריאות ומספק שירותים רפואיים וסיעודיים לקשישים ברמה גבוהה. בית אבות סיעודי חייב לעמוד בתקנים ובקריטריונים של משרד הבריאות בנוגע לתנאי המגורים, הציוד הרפואי, הצוות המקצועי, התפריט הקולינרי, הפעילויות החברתיות והתעסוקתיות, הבטיחות והאיכות של השירות. בית אבות סיעודי נבדק ומפוקח על ידי משרד הבריאות באופן קבוע ומקבל ציון על בסיס הביקורת.

שירותים הניתנים בבית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי מספק לדיירים שלו מגוון שירותים שמטרתם לשמור על הבריאות, האיכות והרווחה שלהם.

השירותים העיקריים שניתנים לדיירי בית האבות הסיעודי הם:

  • טיפול רפואי: בית אבות סיעודי מציע לדיירים טיפול רפואי מקצועי ומותאם לצרכים שלהם. הטיפול כולל ביקורים של רופאים מומחים, טיפולי תרופות, טיפולי פיזיותרפיה, טיפול בכאב, טיפול פליאטיבי ועוד…
  • טיפול סיעודי: בית אבות סיעודי מספק לדיירים טיפול סיעודי מקיף ואישי, שכולל עזרה בפעולות היומיום כמו רחצה, הלבשה, אכילה, שינה, ניידות ושליטה על הסוגרים. הטיפול סיעודי ניתן על ידי אחים ואחיות וצוותי כח עזר שנמצאים 24/7 בכל המחלקות ועובדים בהתאם להנחיות הרופא ולתוכנית הטיפול האישית של כל דייר.
  • טיפול חברתי: בית אבות סיעודי מציע לדיירים טיפול חברתי שמטרתו לשמור על החיות, העניין והשייכות שלהם. הטיפול חברתי כולל פעילויות קבוצתיות ואישיות, כמו חוגים, הרצאות, סדנאות, טיולים, חגיגות, קולנוע, מוסיקה, יוגה, חיות מחמד ועוד. הטיפול חברתי ניתן על ידי עובדים סוציאליים, מדריכי תעסוקה, מרפאים בעיסוק, מפעילים חיצוניים מנחים ומתנדבים, שעובדים בהתאם לתחומי העניין והיכולת של כל דייר.

הצוות המקצועי בבית אבות סיעודי

בתי האבות הסיעודיים משתדלים להעסיק ולהכשיר צוות מקצועי ומיומן, שמספק שירות אנושי, אמין ומקצועי לדיירים. הצוות המקצועי כולל:

  • מנהל/ת: האחראי/ת על ההפעלה, התקציב, האיכות והבטיחות של הבית. המנהל/ת גם אחראי/ת על הקשר עם הדיירים, המשפחות, הרשויות והספקים.
  • רופא/ית: האחראי/ת על הטיפול הרפואי של הדיירים, המעקב הרפואי, ההנחיות הרפואיות, התרופות והתקשורת עם הצוות הרפואי החיצוני. הרופא/ית גם אחראי/ת על הקבלה והשחרור של הדיירים, ועל ההתאמה של התוכנית הטיפולית לצרכיהם. הרופא/ית יכול/ה להיות מומחה בגריאטריה, בפסיכיאטריה או בתחום אחר רלוונטי.
  • אחות/אח אחראי/ת: האחראי/ת על הטיפול הסיעודי של הדיירים, המעקב הסיעודי, ההנחיות הסיעודיות, הציוד הסיעודי והתקשורת עם הצוות הסיעודי. האחות/אח אחראי/ת גם אחראי/ת על ההדרכה וההכשרה של הצוות הסיעודי, ועל השיתוף עם הצוות הרפואי והפרה-רפואי.
  • אחיות/אחים מוסמכים/ות: המספקים/ות טיפול סיעודי מקצועי ואישי לדיירים, על פי ההנחיות של הרופא/ית והאחות/אח האחראי/ת. האחיות/אחים מוסמכים/ות גם אחראיים/ות על הטיפול בפצעים, בזיהומים, בכאבים, בדיאליזה, בפליאטיבי ועוד.
  • מטפלות/ים: המסייעים/ות לדיירים בפעולות היומיום כמו רחצה, הלבשה, אכילה, שינה, ניידות ושליטה על הסוגרים. המטפלות/ים גם מספקים/ות חברות, תמיכה והערכה לדיירים.
  • עובדים/ות סוציאליים/ות: האחראיים/ות על הטיפול החברתי של הדיירים, ההתאמה החברתית, הייעוץ הסוציאלי, הקשר עם המשפחות, הסיוע בזכויות וההפניות לשירותים חיצוניים. העובדים/ות סוציאליים/ות גם אחראיים/ות על התכנון וההנהלה של הפעילויות החברתיות והתעסוקתיות בבית.
  • מדריכ/ות תעסוקה: האחראיים/ות על הטיפול התעסוקתי של הדיירים, ההערכה התעסוקתית, הטיפול הקבוצתי והאישי, השיקום התעסוקתי, ההתאמה הסביבתית, הקשר עם המשפחות, ההפניות לשירותים חיצוניים. מדריכ/ות תעסוקה גם אחראיים/ות על התכנון וההנהלה של הפעילויות התעסוקתיות והיצירתיות בבית.
  • פיזיוטרפיסטים: מבצעים עם הדיירים טיפול רפואי המשלב תרגילים, עיסויים, חשמל רפואי ואמצעים אחרים לשיקום וחיזוק הגוף. הפיזיותרפיה מיועדת לאנשים הסובלים מכאבים, פגיעות, ניוונים או מגבלות בתנועה. הפיזיותרפיסטים בבית אבות סיעודי מעריכים את מצב המטופלים, קובעים תוכנית טיפול אישית ומנחים אותם בתרגילים ובשימוש באביזרי עזר. הפיזיותרפיסטים גם משתפים פעולה עם הצוות הרפואי והסיעודי בבית האבות ומייעצים להם בנוגע לטיפול הפיזיותרפי המתאים לכל מטופל.
  • דיאטנית: הדיאטנית בבית אבות סיעודי אחראית לקביעת תפריטים מאוזנים ומותאמים לצרכים התזונתיים של המטופלים, בהתאם למצבם הרפואי, הקוגניטיבי והחברתי. הדיאטנית גם מעריכה את מצב התזונה של המטופלים, קובעת תוכנית טיפול תזונתי פרטני ומנחה אותם בנוגע לשינויים בהרגלי האכילה. הדיאטנית גם משתפת פעולה עם הצוות הרפואי והסיעודי בבית האבות ומייעצת להם בנוגע לתזונה המתאימה לכל מטופל.
  • מרפא בעיסוק: הוא מומחה בתחום הריפוי בעיסוק, שהוא טיפול המשלב פעילויות יומיומיות, יצירה, משחקים ואמצעים אחרים לשיקום ושיפור התפקוד הקוגניטיבי, החברתי והמוטורי. המרפא בעיסוק בבית אבות סיעודי מעריך את מצב המטופלים, קובע תוכנית טיפול אישית ומנחה אותם בפעילויות ובשימוש באביזרי עזר. המרפא בעיסוק גם משתף פעולה עם הצוות הרפואי והסיעודי בבית האבות ומייעץ להם בנוגע לדרכי הטיפול בדיירים.

בבתי האבות הסיעודיים עוד מגוון אנשי צוות על פי הצורך ואופי כל מקום, נשמח לסייע ולפרט לכם באופן אישי על כל אחד ואחת מהם.

בית אבות סיעודי | בית אור
בית אבות סיעודי | בית אור

/ 5.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל

יצירת קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
אנחנו כאן בשבילך 24/7
אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה? איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן