דיור תומך משלים

בשנים האחרונות, לשמחתנו, התבררה עלייה גדולה באורך החיים ובאיכות החיים של קשישי ארצנו.
הרבה מכך מתאפשר הודות לאפשרות הניתנת לקשישים לפנות לגופים המציעים דיור תומך משלים.
דיור תומך משלים הוא למעשה דיור המיועד לקשישים אשר זקוקים לתמיכה רפואית בתחומים מסוימים, אולם נמנעים מבתי אבות קונבנציונליים, עקב חשש לאיבוד עצמאותם.
דיור תומך משלים לרוב הינו מחלקה נוספת ונפרדת בתוך בתי דיור מוגן, וזאת מכיוון שהוא מעניק, בנוסף למקום לינה מסודר (במרבית המקרים ניתן לבחור בין חדרים פרטיים לבודדים ל- חדרים פרטיים לזוגות), שירותי ניקיון ופעילויות קהילתיות יומיומיות שמטרתן להעביר את זמנם של הקשישים בחיוך, גם שירותי תמיכה יומיומיים בתחומים בהם ניכרים קשיים תפקודיים אצל הקשישים- שירותים אשר אינם מוענקים במסגרת דיור מוגן רגיל.

דיור תומך משלים – למי הוא מתאים ואילו שירותים ניתנים במסגרתו?

כאמור, דיור תומך משלים מתאים לקשישים אשר מעוניינים לשמור על שגרת חייהם העצמאיים ועל זכותם להתנהל באופן חופשי , ובמקביל נזקקים לשירותי תמיכה רפואיים בתחום אחד או יותר, ובין פעילות אחת לאחרת.
הזדקקות הקשישים לתמיכה רפואית במסגרת דיור תומך משלים עשויה להתקיים עקב גיל, מחלות רפואיות, ניתוחים כאלו ואחרים או כל סיבה אחרת אשר בגללה הם אינם יכולים להתנהל בכוחות עצמם לחלוטין.
בנוסף לשירותי תמיכה וסיוע רפואיים על ידי גורמים מקצועיים, ניתנים במסגרת דיור תומך משלים שירותים נוספים, ביניהם שירותי ניקיון וסדר הכוללים מכבסה, שירותי גיהוץ וכמובן ניקיון החדרים הפרטיים, שירותי ביטחון- במסגרתם מאובטח בניין הדיור 24/7, פעילויות פנאי וחוגים, וכמובן שלל שירותים העומדים לרשות הקשישים באופן יום יומי כמו מסעדה, מרכז קניות, ספריה, חדר כושר, בריכה ועוד.

דיור תומך משלים – טיפים לבחירת המקום המתאים ביותר:

קיימים בתי דיור תומך משלים לא מעטים ברחבי מדינת ישראל, ומכיוון שמדובר בראש ובראשונה במתן סיוע לקשישים, חשוב מאוד להקפיד על מספר דברים:

1. חקרו את בית הדיור על כל צדדיו, ובדקו האם מדובר במקום ראוי למגורי קשיש- האם קיימים חדרים פרטיים לבודדים לצד חדרים פרטיים לזוגות, האם הוא נקי, מרווח ומהם השירותים והטיפולים הנערכים במסגרתו. דבר חשוב נוסף הוא בדיקת המרחקים מחדרי המגורים למקומות המרכזיים בבית הדיור, ודרכי הגישה לחדרים השונים.

2. חקרו לגבי אופי המקום ודייריו- במידה ומדובר בקשיש אשר דובר שפה מסוימת, חשוב לבדוק האם יוכל לתקשר בשפת אמו עם המטפלים ועם חלק מהדיירים האחרים לכל הפחות. בנוסף, שימו לב לרופאים ולאחיות במקום ולגישתם למטופלים.

3. בקשו ממנהל ההרשמה והשיווק של המקום דף אשר מפרט את כל פעילויות המקום, והשוו לפעילויות הניתנות במקומות אחרים. המחיר אותו תיאלצו לשלם הוא אינו נמוך, ושווה לברר איזו תמורה ניתנת לכם בתמורה למחיר זה.

/ 5.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בנלינקאדין
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בבמייל

יצירת קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
אנחנו כאן בשבילך 24/7
אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה? איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן